和訳 "Billie Jean"(Performance 1983 - 2001)

f0134963_1914322.jpg







Billie Jean
written by Michael Jackson

She was more like a beauty queen from a movie screen
I said, don't mind, but what do you mean I am the one
Who will dance on the floor in the round
She said I am the one who will dance on The floor in the round

映画スターよりももっと綺麗な女が
わたしがこのフロアで一緒に踊りたいのはあなたひとりよ
と言った。ぼくは「かまわないけど」と応えたけど
どういう意味だったんだろう
わたしが一緒に踊りたいのはひとりだけだなんて

She told me her name was Billie Jean as she caused a scene
And every head turned with eyes that dreamed of being the one
Who would dance on the floor in the round

わたしはビリー・ジーンって言うの
女がそう名乗ると
彼女と踊りたがっていた男たちがいっせいに
ぼくを羨望の眼差しで振り返った

People always told me
Be careful what you do
Don't go around breaking young girls' hearts
And mama always told me
Be careful who you love
Be careful what you do
Because a lie becomes the truth

行動には気をつけろ
若い女の子を傷つけるんじゃない
人々は常に言う
ママもいつも言っていた
恋愛は慎重に
どうやってつき合うかにも注意が必要よ
嘘が真実になってしまうこともあるんだから

Billie Jean is not my lover
She's just a girl who
says that I am the one
But the kid is not my son
She says that I am the one
But the kid is not my son

ビリー・ジーンは僕の恋人じゃない
彼女が、ぼくしかいないと言っているだけで
その子はぼくの息子じゃない
彼女は、ぼくひとりだと言っているけど
その子はぼくの息子じゃない

For forty days and for forty nights
The law was on her side
But who could stand when she's in demand
With her schemes and plans
'Cause we danced on the floor in the round
So take my strong advice
Just remember to always think twice

(Do think twice)

40日間、昼も夜も、法律は彼女の味方だった
彼女の周到に計画された企みには誰も抵抗できない
ぼくたちがフロアで一緒に踊ったことは確かだからね
大事なことを言っておこう
ぜひ覚えておいて欲しい
どんなときでもよく考えろってこと

(もう一度よく考えるんだ)

She told my baby we danced 'til three
Then she looked at me
And showed a photo of my baby crying
His eyes were like mine
So we danced on the floor in the round

彼女はそのこどもに、わたしたちは明け方3時まで踊ったの
なんて話しながら、ぼくにその子が泣いている写真を見せた
その子の眼は、ぼくにそっくりだとか
そうか、それでぼくたちはフロアで一緒に踊ったのか

People always told me
Be careful what you do
Don't go around breaking young girls' hearts
But she came and stood right by me
I could smell her sweet perfume
I guess it happened way too soon
She called me to her room

誰もが言っていた
行動には気をつけろ
若い女の子を傷つけるんじゃない
でも、彼女はぼくの前に突如現れて
甘い香水を匂わせ
気がついたときにはもう
ぼくは彼女の部屋によばれていたんだ

Billie Jean is not my lover
She's just a girl who
Claims that I am the one
But the kid is not my son
Billie Jean is not my lover
She's just a girl who
Says that I am the one
But the kid is not my son

ビリー・ジーンは僕の恋人じゃない
彼女は、こどもの父親はぼくしかいないと言い張ってるだけの女さ
でも、その子は僕の息子じゃない
ビリー・ジーンは僕の恋人じゃない
彼女が、ぼくしかいないと言っているだけで
その子は僕の息子じゃない

She says I am the one
But the kid is not my son
She says I am the one
But the kid is not my son

彼女は、ぼくしかいないって言うけど
その子は僕の息子じゃない
彼女は、ぼくしかいないって言うけど
その子は僕の息子じゃない


Billie Jean is not my lover
She's just a girl who
Says that I am the one
But the kid is not my son

ビリー・ジーンは僕の恋人じゃない
彼女はぼくしかいないと言ってるだけの女
でも、その子は僕の息子じゃない。

She says I am the one,
But the kid Is not my son
She says I am the one,
She says he is my son
She says I am the one

Billie Jean is not my lover

彼女は僕しかいないって言うけど
その子は僕の息子じゃない
彼女は僕だけだと
その子は僕の息子で
父親はあなただけだと言うけど


ビリー・ジーンは僕の恋人じゃない

(訳:yomodalite)


Billie Jean - Motown 25 1983



Billie Jean - Live in Yokohama 1987



Billie Jean - Live at Wembley 1988



Billie Jean - Live In Bucharest 1992



Billie Jean - Live in AUCKLAND 1996



Billie Jean - Live in Brunei 1996



Billie Jean - Live HWT Seoul Korea 1996



Billie Jean Live in Tunis 1996



Billie Jean - Live in Munich 1997



Billie Jean - Live in Gothenburg 1997



Billie Jean Live 30th Anniversary 2001





f0134963_1921330.jpg



f0134963_1923780.jpg



f0134963_1931145.jpg



f0134963_18301415.jpg



f0134963_194971.jpg



f0134963_1944583.jpg



f0134963_195168.jpg



f0134963_195429.jpg

[PR]
トラックバックURL : http://nikkidoku.exblog.jp/tb/19261105
トラックバックする(会員専用) [ヘルプ]
※このブログはトラックバック承認制を適用しています。 ブログの持ち主が承認するまでトラックバックは表示されません。
名前
URL
削除用パスワード

※このブログはコメント承認制を適用しています。ブログの持ち主が承認するまでコメントは表示されません。

by yomodalite | 2013-04-23 09:36 | マイケルの言葉 | Trackback | Comments(0)

旧「読書日記と着物あれこれ」。歴史/文学/お笑いを好み、着物生活をしていたはずが、いつしかマイケルジャクソンのように本を読もうになってしまったブログ。永年暮らした東京を離れ、現在は大阪を満喫中。


by yomodalite